" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Sunday, May 10, 2009

Jasa...

Lokasi: Di hadapan sebuah Maybank di Subang Perdana
Masa: Lewat petang, 2 minggu lepas….

M = Mama
P = Papa
Z = Zubir (is anak bongsu kepada kakak kedua saya….mek..) standard 4….kebetulan kakak saya datang dari kg..ada urusan kat KL)

M : Pa draw duit mama (sekian2 jumlah) nak kirim kat ayah.
P : k.(terus papa keluo ke maybank)
Z: Mak ndah..naper mak ndah bagi duit kat tok? (bercakap dlm slang kola berang la ekceli..saya translate blk la ni)
M: yer la….tok kan ayah mak ndah…kena la kasik duit….
Lantas dengan cepat dia menjawab….
Z: ho..saya tau sebab mak ndah nak balas jasa tok kan….sebab tok bagi mak ndah sekolah….jaga mak ndah masa kecik….
(sebenarnya saya sangat terharu n teruja n terkesima la saya sekejap bila dia cakap macam tu kat saya balik…jasa tu yg saya rasa paling mahal tu…)
M : ho la bi(panggilan manjanya)…mak ndah kena la bagi duit kat tok mu…mak ndah dah kija la ni…dulu tok ngan nek besarkan mak ndah, bela mak ndah ....tanggungjawab mak ndah sebagai anak kena la balas balik jasa tok n nek mu….skang tok dah tua dah….
(doa dan harapan saya semoga anak2 buah saya dan anak2 saya tidak akan melupakan jasa orang tua mereka apabila mereka dewasa dan matang kelak…sentiasa mendoakan kebaikan utk ibu dan ayah….bagi saya….walaupong sumbangan bulanan yang kita hulurkan utk mereka tidaklah seberapa sangat jumlahnya berbanding dgn jasa dan pengorbananan mereka untuk anak2..tetapi…the value of outputnya…kita akan merasa satu kepuasan yang amat sangat.....tanda ingatan dari kita untuk mereka di kampung….dan semoga sumbangan yang kita hulurkan itu mendapat barakah dariNYA….dan rezeki yang kita cari dan dapat itu semakin bertambah keberkatannya…..:) aminnn….siapalah kita ni tanpa orang tua kita..)
posted by papa @ 11:41 AM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home