" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Tuesday, August 16, 2011

Sessi bakar ikan..

semalam sayanyer menu berbuka adalah

bakar membakar ikan sahaja...

menggunakan perencah ikan bakar adabi...

(sebab terpengaruh masa baca blog auntie jira)

why not try....apakah rasanya..

kebetulan ari jumaat lepas...

adabi ada bukak booth kat depan kedai koperasi kitorang...

saya sempat menjamu mata ke booth diorg..

ooo...ada la plok diorg terjual perencah ikan bakar ni....

hohoho...excited sungguh saya...

beli sampai 3 bungkus....

nak menerai...

dlm kepala nak bakar ikan talapia..

mesti lazat ni..

kes teringat bakar2 ikan talapia di kg saya....

abg lie saya expert beno bakar2 ikan talapia ni..

sangat lazat n manis jer rasanya....



ikan talapia n ikan kembung yg bakal dibakar...

ikan adalah bersaiz kecik...

cukup la tu...saya berbuka ngan anak2 jer semalam..

incik suami ada majlis berbuka bersama KSU semalam...

tp ikan kembung itu agak tidak segar bugar..

dah beberapa hari saya perapkan dalam freezer tu..

tp tak per la....:)

ni ropernya ikan2 yg telah saya make upkan ngan perencahnya...

tadaaaa saya bakar atas kuali stainless steel
w/o oil..
letak jer ikan...
melekat?? tak melekat pong

ini la hasilnya...
ikan bakar kami semalam...
makan ngan air asam....
yummy....
best2...sesapa nak bakar ikan boleh cuba guna perencah ikan bakar ni....
posted by Mama Hakim @ 8:19 AM  

1 Comments:

At November 3, 2017 at 2:45 PM , Blogger Unknown said...

  Memang mudah dgn pes ikan bakar adabi ni.  

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home