" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Monday, August 8, 2011

Menu berbuka

pagi ni sangat la malas nak sambung entry di Kuching..

tetiba jadi rajin nak buat entry makan2...

menu2 berbuka yg sempat saya masak minggu pertama ni...

ari minggu jer la sempat masak beria..

hari kija mana ada nak masak gini...

tp kitorang diberi kebenaran balik awal jugak bulan poser ni...

mcm saya masuk kol 8....bleh balik kol 4.30...

kalau org masuk kol 7.30 leh balik kol 4...lagi heavennnnnnn..

tp saya okla tu kol 4.30 tu...

sebab incik suami saya blk kol 4....

saya kan pasengger tetap beliau lagi buat masa skang.....

tinggal lagi 3 bulan saya akan memegang status passenger tetap beliau...

dr opis saya di jalan duta ni kol 4.30 jalan adalah clear...

tidak jam....kol 5.00 pm dah bleh sampai umah auntie diorg....

sempat jer sebenarnya nak masak beria sket2 tu...

tp M + P la.....hiihihiihi

ni menu laksa sarawak..

yang saya buat sehari sebelum poser...

pestime try buat laksa ni..

pastenya saya beli masa kat kuching hari tu..

saya beli paste laksa haji manan....

nyamannnnn gitu.....

ni menu berbuka hari sabtu yg lepas...

nasi minyak hujan panas....

berlaukkan....dalca sayur...

ayam masak merah....acar timun...

papadom....

n timun cina pong ada....

korang tau tak timun cina tu apa??

hahahhaha

cuba google....jumpa tak jawapannya....

dan ini adalah menu berbuka semalam...ahad.....

nasi beriani....

berlaukkan daging goreng blackpepper....

dalca sayur jugak....

acar timun....

papadom...

dan ada timun cina jugakkkk


tp antara 2 menu ni...nasi minyak n nasi beriani

anak2 saya suka makan nasi minyak tu...

adakah sebab nasi beriani saya tu kurang lazat..

ntah la...

mungkin jugak..

sebab pestime saya buat nasi beriani tu......

tak per next time kita try buat lagi...

practice makes perfect :)
posted by Mama Hakim @ 8:17 AM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home