" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Thursday, July 29, 2010

Cystic Fibrosis

Minggu ni 2 kali dengan tidak sengaja saya terjumpa dengan perkataan ni..
Pertama kalinya masa saya layan channel 712 ke 711….
Kisah hidup Celine Dion….bagaimana mula2 dia menyanyi dulu…life sebagai org biasa
Sehinggalah dia menjadi superstar yang hebat ni…
I like her n her voice very much….super power la sore dia…
Tambah2 lagi attitude dia pong baguskan….
Jarang kita dengar gossip liar n pelik2 pesal beliau…
Kecuali kes dia kawen ngan pengurus dia Rene tu…
Bukan apa pong sebenarnya…sebab rene tu too old sgt dr celine ni…
Itu jerk…tp dah jodohkan…..tak kira….small matter jer tu….
Yang penting sekarang ni diorang bahagia……J
Ok berbalik pada kisah Cystic Fibrosis ni…
Dalam dokumentari kisah celine dion tu…
Ada diselitkan beliau menjadi duta aka penaung bagi pesakit2 Cystic Fibrosis ni…
Disebabkan anak sedara beliau (lupa nama apa) mengidap penyakit ni…
Masa tu tu dah tertanya2 dalam kepala penyakit ni apa kebendanya...apa symptom2nya…
Sehingga la habis dokumentari tu…tidak terjawab jugak persoalan pesal penyakit ni…
Then ari ni…
Saya beli magazine Seri Dewi & Keluarga…(saya suka beli magazine time2 perayaan gini…sebab nak tgk fashion2 terkini utk raya…ari ni saya dah grabbed 3 magazine dr amoi jual magazine kat opis…Seri Dewi & Keluarga,Intrend & Aulad….next order….tunggu Wanita keluaran Syawal….NONA…arap2 fashion2 yang meletops)
pas tu belek n belek….tak sangka terjumpa lagi ngan Cystic Fibrosis ni…
ok….so ari ni tak dpt banyak…sket info bleh saya tau pesal background penyakit ni…
ropernya penyakit ni berkaitan dengan permasalahan kurang garam mineral dalam tubuh
so tubuh pesakit tidak mampu utk menyerap lemak dan mineral dengan sendiri
antara symptom awalnya…bayi tidak boleh membuang air besar selepas 3 hari kelahiran…
ekceli penyakit ni amat jarang berlaku di negara kita….
Tetapi amat berbahaya….
Dan berbalik pada anak sedara celine tadi…..beliau meninggal dunia akibat penyakit ni…..
Ok tu jerk yg saya nak share…..hiihih..tak dpt banyak sket pong jadi la yer….at least kita tau kan….
Sharing is caring ma….caring is loving…J
posted by Mama Hakim @ 4:46 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home