" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Monday, July 26, 2010

Coxsackie A

Jumaat lepas masa jemput anak2 kat umah bbsitter...
auntie diorg cakap..
amsyar demam ari ni..
lahai...sian besday boy...demam plok yer...
mujo dah sempat potong kek ngan kengkawan kat umah auntie ari ni...
then auntie diorg cakap jugak...
monitor kut2 chicken pox...
sebab kat bdn dia mcm ada measles
lagi satu sebab ada budak yg diorg jaga kena chicken pox jugak...
then saya pong terus check n belek badan amsyar..
ye...
ada bijik2 la..
kat mulut pong ada 2 bijik kat perut pong ada jugak...
mlm tu...
amsyar langsung tak bleh tdo...
mujo papa stay back buat kija2 opis dia mlm tu..
mamanya memang flat..
dia yang melayan kerenah amsyar...
saya pong tak sure diorg tdo kol baper....
sebab amsyar tak mo tdo dlm blk...nak tdo kat hall jerkk..
tp papa kata amsyar langsung tak tdo...
n kalau terlelap pong masa letak atah bahu papanya jerkk..
cian...bisa n tak selesa kut....
pagi sabtu..
terus kami bersiap ke tawakal hospital..
neu building....
comel n cantik n canggih...
tp ramai la org.....
mujo services tetap tip top....
jumpa dr kanchana....
bla.bla...saya suspected chicken pox....katanya saya...
doc belek2 n check..
no....this coxsackie a.bla...bla.......katanya doc
kena kuarantine la.
sebab kuman hidup org katakan..
mudah berjangkit pada org lain...
so....isnin till rabu...mengikut MOU..
turn saya yg jaga anak ...
khamis n jumaat turn papanya jaga anak....
hihiih....
adil n saksama kan....
risau gak takut berjangkit kat hakim..
mintak2 tak berjangkit la..
sebab no choices utk kuarantine n separatekan diorg....
tawakal jer la....
cuti lama la saya nmpknyer..
posted by Mama Hakim @ 9:20 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home