" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Thursday, April 14, 2011

Vacation n JJCM @ Penang - 1st Nite

mlm ni sambung entry jjcm @ penang lagi.....
xtvt pesnite kami di sana.....
lepas maghrib bersiap utk cari makan utk dinner...
kali ni mama decided nak makan kat restoran kapitan @ lebuh chulia...
sebab melalui survey dan input yg saya dpt nan kat restoran kapitan ni sgt la bestnya....
so nak la try merasa jugakkan.....
half way...
anak2 dah tdo....
yer la petang tak mo tdo...
pastu penat swimming lak....
so have to la....sorang satu meriba anak2...
papa riba abgnya...
mama riba adiknya..
buggy lak tak bawak....
kalau tak boleh share2 riba kan....
lebuh chulia ni dr hotel tg bungah lebih kurang 6km
sema perjalanan dilancarkan lagi dengan GPS Papago...
tq...memang byk sgt membantu kami kat penang ari tu...
yer la....kami memang jarang ke sana...
saya last ke penang masa tahun 2008....projek anak angkat johawaki...
incik papa masa 2009 kut.....masa election kat Penanti rasanya dia pi sana...
pendek kata memang failed la jalan kat sana...
masuk keta jer memang set direction kat GPS..
senang dan mudah kan....
sampai sana....
wa ramainya org...
ingat dah tadak seat dah.....
memang nak jadikan rezeki kut....adalah meja 4 orang tu pelanggan baru jer bangun..
harus la kami took over tempat tu.....
hiihih...dpt la duduk..
ada customer yg sanggup tunggu customer lain siap makan utk dptkan tempat duduk....
memang ramai pelanggannya....
mula2 tu blur gak nak order apa kat sini erkkk..
diha (opismate saya) cakap sini nan tandori terbaek la...
terus saya requested ngan pelayan dia...
"saya nak nan tandori yg paling best kat sini"
dia cakap...."garlic cheese nan set"
ok...yg tu satu set..
dan incik papa...nak beriani kambing bakar....
pas tu pelayan tu datang balik kat meja kitorang....
garlic cheese nan set yg saya order tu dah sold out....
huuhuuhu...
saya tanya dia apa lagi yg best.....
dia cakap....garlic nan....cheese nan...
saya mintak cheese nan set...
peghhhh.....dapat menikmati cheese nan set dia memang terbaek la..
bg tekak saya....
roti nan dia...memang lembut n rasa sgt cheesenya.....
belum pernah saya rasa roti nan mcm tu....
dan ayam tandori dia...kababom.....
saya memang suka la makan kat sini.....
dah jatuh chenta gitu.....
then saya jamah kambing bakar incik papanye...
peghhh..sedap jugakkk..
lembutnya.....
sori gambo beriani kambing bakar n cheese nan setnya tadak la...
sebab yer la...masing2 meriba anak2nya...
tak cukup tgn nak snap2.....
saya suggestkan kalau kengkawan nak ke penang try la mkn kat sini..
memang berbaloi2 la.....

lepas makan2..
ajak papa g padang kota...
kat sini pong ramainya org melepak anak beranak malam2 kat pdg dia tu....
kat sini singgah sat jer la..tp sempat beli mknan jugak di sini...
dessert la kononnya.....
sebab anak2 dah tdo....ronda2 bandar jer la sebelum balik otel.....
posted by Mama Hakim @ 12:12 AM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home