" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Friday, October 9, 2009

Jumaat...

Cepatnya masa berlalu
tup tup....dah masuk jumaat dah..
esok dah sabtu....
sat jer rasa....
tp saya suka ari jumaat...
sebab kalau dah jumaat tu maknanya dah menghampiri wiken....
wiken ari coti2....

tp jumaat saya ari n kurang best sket rentaknya...
naper? ari ni saya fenin gitu....
fenin ke sakit paler ntah la..
tp tak best la...
tahap cipanla sakit palernya...
sampai terkuo sema isi khazanah perut saya ni...
huuhuh..
ciankan...

kebetulan plok ari ni jabatan saya buat jamuan raya yg meriah jugak la...
dah la mkn best2...
tak dpt menikmati sgt hidangan yang lazat plus nikmat itu...
penangan sakit palernya citer...
nak possing bagai pong tadak mood...
cian saya sekali lagi....

alhamdulillah now..
my head dah back to normal...
selepas telan panadol tdo...dan kuokan isi perut tu...
kalau tak....suffering lagi la ni....
saya rasa...saya silap rutin la ari ni..
saya skip bekpes ari ni..
so perut kosong....
then kol 10 pg tu saya terus amik heavy meal...
terus ngap nasi dagang tu....
pulutkan...harusla taufan puting beliung bergelora kat dlm perut tu erkk..
huuhuhu...dinaik sampai kapla la....
silap langkah tol la....
tambah2 tak best saya kena bertugas di gerai jamuan raya lak tuh...

esoknya plan..
tak g mana pong..
kemas umah..tp mlm ni papa dah kemas dah apa yang patut...
da sapu umah...dah mop...vacuum jer lom.
sebab...within next week..start besok...
jadual papa pack la...
wiken pong kena kija ma...
so i tadak chance nak jenjalan la....
duk umah jaga anak jer la...
sampai coming friday papa too busy...
uwaaaaaaaaaaaa tak best gak....

tp esok...
nenek n atuk hakim dr johore nak dtg rumah..
esok mlm turn bermalam umah kitorang...
mlm ni bermalam umah maklong hakim dulu...
tatau nak masak per ni..
leh ke nak kung kang kat dapur tu ..
ngan amsyar lagi...hakim lagi....
kalau papa ada dijamin bolehnya...
tp mama alone
rasa macam tak mampu jerkk...
so esok tapau jer la kut...
papa pong tak bg masak...
suh jaga anak jerk..
dia kata mak dtg esok beli jer la....
hahha...menantu apakah ni?
mak mertua mai jamu lauk beli jerkk..
jgn jd menantu hantu dah ler....ihihihihiihi
tp mcm tak terhandle jer kakitgn ni nak buat sema perkara esok...huuhuhu
arap memahami kondisi saya ni k....

wiken ni pong saya dapat byk jemputan makan2..
ada open house...
ada kenduri tawen gak....
tp....sedihnya...
tak dpt nak memenuhi undangan itu...
sebab papa on duty la..
sibuk di pwtc nu..
sendiri mau ingat la ada majlis apa kat sana...
tgk la tb3...mesti ada dlm buletin utama tu...
hahhahha..
tp muka hubby tadak la nak masuk tbnya...
jd org bakang tabir je la...

okla...stop la dulu..
nak sambung lipat kain ni...
anak2 dah tdo....
mana tau esok leh masak se atau 2 idangan..
sejuk sket mata my MIL...hiihiih..:)
My MIL pong esok mesti tanya..
beli ke masak ni??
kalau i jwb masak....mesti mak cakap...ala naper nak susah2 beli jer la..
anak2 kecik tu...
tp i ni ada ciri menantu harapan bangsa sket..
kalau bleh nak gak jamu i tgn sendiri utk tetamu ni....
ala2 nak jadi menantu solehah gitu...
aahaahha...amin....
tingat plok lagu....kat IKIM radio..
isteri cerdik yang solehah...
penyejuk di mata...
ops...dah lupa lirik nya.....
lenkali la sambung plok.....
posted by Mama Hakim @ 10:28 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home