" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Thursday, March 3, 2011

daim oooo daim....



ari ni hari khamis..
3 mac 2011..memang menduga saya...
pagi2 spt biasa saya masuk opis kol 8...
spt biasa jugak sampai je workstation saya...
saya on pc...n baca emel....
dah habis baca emel...saya bekpes....
sayanya plan ari ni nak sambung coding semalamnya....
tp tup tup...ada roommate saya si razali reminded ada forum khas maulidur rasul di tgkt 16..
saya berminat nak turut serta mengimarahkan majlis..
terus ajak damai....damai pong on jerkk...
ding dong ding dong..
bla..bla...saya di sana till kol 11.15 am la lebih kurang
disebabkan saya menghadiri majlis ilmu tu...
saya men"silent" modekan saya hp....
sampai la saya kembali semula ke bilik.....
dalam kol 11.30 saya tetiba nak tgk hp..
wa...byknya miskol...
tgk2 no auntie 2hakims..
n no cikgu skul hakim....
apa hal ni???
terus kol auntie dia dulu...
"bla...bla.....bla....hakim jatuh kat skul......"
"akak dah pergi amik dia kat skul ni"
"bengkaknya besar lengan budak kecik kat tgh2 dahinya"
oooooooooooooooo......terus down saya....mcm2 pk....
"akak dah bg dia minum air?"
"dia muntah tak kak??"
'dia nangis tak kak??"
"cam ner dia skang??"
terus kol cikgu dia plok nak tahu narrative cerita dan kisah macam mana hakim leh jatuh
"amirul kat dalam kelas"
"bla....bla.....saya mintak maaf"
"sofiah yang tolak hakim ke lantai"
"bal..bla...nak bawak hospital bla...bla..."
terus kol incik papa...tp tak dapat la plok...
masa ni dah berlinang air mata dah.....tatau naper...
mcm2 pk.....serius ke hakim jatuh.....teruk ker....
sakit ker hakim ni....
terus sms jer la..
terus kol adik2 saya....
hapedet sambil teresak2 dah ni.....
then saya jd blurr...saya nak amik half day leave atau apa ari ni erkk..
cannot think properly......susah ati.....
sebab semalam saya dah amik time bank..
terus kol puan bos....
she nicely did advice me to take time slip jer la..
ok...tqvm kak ab...
around kol 2 saya sampai uamh auntienya...
terus saya ana sulung saya tu tgh tdo...
pas tu tgk dahinya...
ya Allah....bengkaknya.....Allah jer tahu macam mana perasaan saya masa tu....
down.....n terus nangis2 n sambil peluk2 n panggil dia....
"kak..... amirul bleh jalan tak??"
"kak..... amirul bleh cakap tak?"
emonya saya tgk dia dlm keadaan macam tu..
terus saya bergegas ke hosp Tawakal....
jumpa paeds dia...dr sheila...
terkejut dr sheila tgk....
n doc kata tak perlu x ray lagi...selagi dia belum muntah..
kalau dia muntah2 dlm masa 24 hrs...wajib kena bwk dia g emergency.....
hoping dia ok...n tak muntah...
dia pong cakap kat doc tadi dia sakit kat kepala...
n...saya nampak dia dah cool sket kat hospital tu..
tanya dia lembut2..
"saper buat abang?"
"cam ner abang jatuh"
dia jawab...
"sofiah tolak abang...."
"abang jatuh ke lantai..."
"sofiah nak coklat abang..."
ooooooo


ekceli ari ni saya tapaukan coklat daim seperti gambo di atas
utk dia ngan kengkawan kat skul..
katanya dah share ngan kengkawan...
tp si sofiah nak lagi daim tu..
hakim tak mo kasi dah.....
ooo..so saya membuat telahan oleh sebab tu kut dia tolak hakim...
sebab menurut cikgu dia pong sofiah ni tak makan saman sket....
cikgunya kata tau....saya repeat blk jer ayat cikgu dia cakap...
o...budak2 kan..nak buat cam ner....
tp saya frust sesangat dengan kejadian hari ni..
sebab melibatkan kepala....asset penting tu....
saya arap everything ok.....n nothing happend to him....
dan mama mendoakan abang sentiasa dilindungi olehNYA...
sihat selalu....Amsyar jugak...amin.......
mama n papa love n love both of u much n much....:)
posted by Mama Hakim @ 6:42 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home