" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Tuesday, August 24, 2010

Cooking xtvt

ari minggu seperti biasa...
saya akan merajinkan diri memasak
yola....ari kija tak sempat nak masak.
so ari minggu masak jer la....
n saya suka masak yg agak beria sket ari2 minggu ni...
sesaja suka2 jerkkk...
sayanyer pendapat...
kalau ari minggu pong tak masak..
bila masanya anak2 n suami kita nak makan hasil air tgn kita...
itu saya punya pendapatla..
lain org lain la dianyer pendapatnya yer...
tu sebab seboleh mungkin saya nak masak ari minggu..
kalau ada urusan yg tak dpt dielakkan tu citer lain la yer...
berbalik pada kisah ari minggu saya yg lepas..
saya terajin la nak try buat nasik minyak ujan panas...
hahha...
takut gak sebenarnya..
sebab pestime nak try buat ni...
alhamdulilah menjadi la jugakk..
incik papa kata sedap...okla..
tp nasiknya terober dos merahnya...
sebab tak baper pandai nak bajet byk mana nak taruh kolor lagi..
tambah2 kat kedai runcit area rumah saya ni tadak stok kolor ijo..
so....ketara sgt la nmpk merahnya tu...

nasi minyaknya berlaukkan..
ayam goreng madu...
dalca sayur
n acar timun
simple jer kan....
yer la...nak makan ngan papanya jerkk..
hakim mkn sket2..
amsyar mkn nasiknya jer..
pas tu passed kat jiran sebelah rumah sket...
itu citer ari ahad....
citer ari sabtu..
hahhaha..
saya buat kuih lompat tikam...
hiihih..
percubaan pertama jugak ni....
tp saya kureng berpuas hati ngan rasa layer bawah yg ijo tu..
sebab kureng kick..
need improvement lagi la..
tak per....
exercises make perfect org katakan..
hiihih

ni assistant chef saya ari tu..
sibuk jer kat dapur ngan mamanya...huhuhu
posted by Mama Hakim @ 9:09 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home