" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Monday, November 9, 2009

Hapdet malam ni...

Tadak citer yang menarik pong ekceli nak hapdet..
selain dr kija n kija...kija....
arap2 wiken minggu ni tak perlu la saya hungga ke opis dah
penat dah jasad n otak ni...

rasa nak restkan diri jer minggu ni...
alangkah bestnya kalau dapat
g bercuti....
g massage badan yang lenguh2 ni..
g wat facial..
g saloon...cuci rambut...
bestnya....dapat servicekan badan ni...

dalam kepala pong berserabut ngan coding lagi..
td petang belajo data migration ngan vendor...
uwaaaaaaaaa..susahnya menda alah ni....
nak transfer data dr old database (platform lotus notes)
ke database baru SQL server....
mula2 ok lagi....masuk jer bab data mapping..
uwaaaa.....masing2 dah muka cuakk....
sebab tok guru yang otai ajo pong failed...
byk data yang error....
cam ner beginner mcm saya ni nak face phase ni...
dr situ saya rasa susah...
bila data dah error...
step utk massagekan data bermula...
massage jgn tak massage...
yer la bukan senang nak cek n belek ribuan2 data ni...
kena belek satu persatu....
trial n error la jawabnya....sehingga success
terpaksa gak wat gitu..
penting untuk tujuan data accuracy...
kalau tak....kena menjawab la kita nanti...

tapi yang best..
td my bos mentioned my system tak perlu migrate data..
sebab system yang saya develop totally new...
totally diff. ngan old system tu...
suker la i...
tp saya nak belajo jugakkk menda ni....
for long term purpose
mana la taukan suatu hari nanti...
:)

so far progress system saya sampai kol 6 ptg td....
still ada ralat pada function gridview checkbox delete
this function used to delete multiple rows in grid view....
ala...saya nak jadikan mcm yahoo mailnya delete function tu...
tick select all checkbox....
dia leh delete semua data..in case nak delete byk data la kan....
hiih..menda mcm tu pong tak leh nak wat erkk...
tu la...saya memang level beginner bab2 coding ni...huuhuhu...
sungguh la kureng expertise saya bab coding ni...
tp since saya join lembaga ni...
persepsi saya terhadap coding2 ni makin ada improvement...
saya makin suka n tertarik...:)
dan saya makin seronok utk belajo n godeh2..
insyaAllah by esok saya bleh setelkan ralat tu...
mintak dipermudahkan..aminnn....
kalau dah setel yang tu..
tinggalnya hanya perlu setupkan access level nyer module.....
n fasa make-up2.....
validation n data checking dah siap...
top menu web part pong dah masuk sekali....
dan lepas tu bleh la prepare utk Users Acceptance Test...
apa komen dr users....
kalau tadak major changes alhamdulillah..
boleh la berjimba sebelum trainingnya phase...
kalau tak....
kija keras lagi ler....huuhuhu
so saper2 yang terror sharepoint, c#..
meh la share2 coding...
sharing is caring ma.....:)
posted by Mama Hakim @ 9:17 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home