" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Thursday, February 16, 2012

Travelog Jakarta - Bandung Siri 4

Agenda hari ke 4
adalah sekitar Jakarta dan kawasan sekitar hotel sahaja....
iaitu ke Pasar Tasek di Thamrin City dan Tanah Abang
hari yg tidak memerlukan pak supir utk mengangkut kami
otel kami ke Thamrin City jalan kaki tak sampai 5 min
nak ke Tanah Abang tu kena jalan kaki lebih 5 minit la...

intro Pasar Tasek dulu...
Pasar Tasek ni adalah pasar di Thamrin City
kalau hari isnin n khamis pasar ni mula beroperasi seawal jam 5 pagi..
so kami ari tu g ari isnin...
lebih meriah la....
tp tidak la kami ke sana se awal jam 5 pagi tu...
kami keluar agak lewat pg tu..
sebba mlm td memacking barang hasil belian di Bandung...
dlm kol 7 pg kami mula ke Pasar Tasek...








dan kami juga bekpes di sini...
tp pagi tu saya lalu makan maggi cup jerkkk
milo pun saya tapau jugak....
hahhahha

apa yg best dibeli di sini....
hahhaha semua best....
saya grab beberapa pasang telekung lagi di sini...
sebab ternyata telekung di sini lebih murah dari telekung yg saya beli di bandung...
dan sulam2nya pun lagi cantik...
disebabkan frust...sanggup beli lagii.....
dan Long borong telekung satu kodi kat sini....peghhhh..:)
adik2 ipar saya cakap tudung bawal pun murah sgt..
saya dah tak pakai tudung bawal jadi tak heran sangat la..
tp tgk design2 cantik2 mcm berkenan gak nak beli ngan diorg lak...hahhaha
dan saya sempat survey jubah yg saya beli di Bandung semalam..
uwaaaaaaaaaaaaa.....lagi murah di Pasar Tasek jua..
material sama....design sama....
beza dalam belasan ringgit juga la....

apa lagi items yg saya grab di Pasar Tasek erkk..
dah inagt2 lupa la....
ooo.......set cadar...
dan yang paling best saya grabbed opis suit 2 pieces jugakk...
bg saya dah murah sangat dah tu.... teng teng..
teriba lepas jer saya grabbed opis suit tu..
Long cakap kat Tanah Abang lagi murah..
uwa...sekali lagi saya pasrah..
memang betul...
sampai di sana...
Long bawak ke kedai suit tu...
peghhhhhh...
memang sekali ganda murahnya...
kalau beli kat tanah abang saya bleh beli 2 pasang suit tu..
tak per..next time dah tau kedai yg murah ni..tak per2..
belajo dulu...:)


selepas ronda2 di Pasar Tasek..
balik ke hotel..
berehat sat..
30 minute rest...
bersiap utk menerjah ke Tanah Abang lak..
oo..plan nak jalan kaki jerkk..
tp disebabkan time keluar tu hujan renyai2..
tpaksa la naik bajai....


baju kain lace yg sgt cantik
tgk baju ni mcm nak sanding sekali lagi....huhuuhuuh
tomeiiiiiii

adik2 iparku tgh memilih set cadar...:)
di sini saya menambah stok kain sulam..
sudah jatuh chenta ngan kain kolor hijau kepala itik tu..
susah nak dpt kolor tu...
kawan saya kirim
tp material dia kureng sket...kain satin.....kolor dia memang cun la...
saya amik sepasang jer..
dlm ati kalau kawan tak jadi amik...
saya la yg amik..
tp kawan memang terberkenan sgt...
so....melepas la...tak per next will grab this colour for me...
beli jubah utk atuk hakims
dan juga utk 2hakims kat sini...
peghhhh berbaloi2....
mcm nak grab jer sema jubah tu ayahnda ku...
tp incik papa cakap....
ni sema kolor ayah dah ada....
hbahhaha
bilang duit berapa ribu lagikah balance....:)
suka kedai levis ni....
yg paling murah...dan kualiti dan design mabeles....
rugi....time kitorang sampai ke sini..
duit dah tadak byk...
kalau tak bleh beli byk sket levis utk papa
dan inilah kedai opis suit yg paling murah kami jumpa di sana....
insyaAllah kalau ada rezeki ke Jakarta lagi..
saya tak akan melepaskan peluang utk ke kedai ni....!!!!!

lepas lunch...
saya, mil n incik papa dah rasa tak larat...capek sudah..
nak berehat kt blk jer la..
esok dah mau pulang ke malaysia..
upacara memacking barang yg byk tu..
skill utk simpan barang dlm luggage itu penting..
esp mcm saya yg terover byk beli kain pasang..:)
posted by Mama Hakim @ 7:09 AM  

1 Comments:

At April 14, 2015 at 10:42 PM , Blogger Unknown said...

  Asalamualaikum,,,kalau sy nak ke Indonesia, di mana kah harus sy pergi untuk beli murah murah kain, jubah wanita dan lelaki dan suit ofis dan tudung?? Boleh tolobg tak?? Bandung ke, Jakarta?? Berape duit Malaysia harus sy bawak?? RM 2-3,000 cukup ke?? Untuk beli barang untuk di jual di Malaysia,,,terimakasih sangat2,,,hanya Allah SWT saja boleh balas jasa baik awak untuk share information dgn sy,,,Sy ingin nak mula kan bisness kechil kechilan menjual jubah wanita dan lelaki dan tudung dan inner sekali dgn telekong,,,fashion di sana latest lawa lawa tak?? Terimakasih lagi sekali,,,  

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home