" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Sunday, February 12, 2012

Travelog Jakarta - Bandung Siri 3

ok sambung travelog ke Bandung lak..
spt dirancang hari ahad iaitu 5/2 kami akan ke Bandung...
owh...saya sgt excited nak ke sana..
siap berdebar2 la jugak..
sebab saya nak memborong kain pasang sulam di sana....
macam2 terbayang dlm kepala ni...
huhuhuhu

seperti biasa kol 6 pg kami dah bersiap..
tunggu pak supir di lobi hotel kami....
perjalanan dari Jakarta ke Bandung mengambil masa 2 jam...
so otw tu sempat la kami tdo dulu...
tp tak la tdo beria...
sebab kalau tdo beria...tak dpt la nak melayan pemandangan yg indah otw ke Bandung tu....

hotel kami sepanjang 5 hari 4 malam..
bajet hotel sahaja....
rate rm100 plus2 semalam..
so jgn demand lebih2 ok..
yang penting biliknya bersih, kemas dan selesa...
tp rasanya tak perlu pun duduk di hotel berbintang2 kalau tujuan anda adalah utk bershopping..
mcm kami.....byk masa spent kat luar bilik jerkk...
kol 6 am dah keluar...
balik kol 11 atau 12 malam...
baper jam jer duk kat blk tu...heheh..:)
lagi pun tak der kids yg join kan...


benti di rnr utk bekpes.....
isi tank dulu sebelum kita shopping extremly...
mesti sihat rohani dan jasmani nak ke Bandung ni...
hehehhehheh
items yang penting..
sema org dpt satu copy...
sema Long yg prepared...
tqvm Long selaku ketua rombongan kami...
kat sini la ada itinerary kami...
ada details hotel n kompeni pak supir kami...
ada anggaran rate exchange sekali..
sangat berguna...
kalau tokey kedai cakap 100,000
wa....cepat2 bukak kertas ni...
ooo.....boleh tau la berapa ringgir mesia...
senang la nak menilai murah ke mahal....
hihiihih....memang mudah n menyenangkan kami...
MIL saya memang pegang kertas ni jer time duk sana....:)
selain tu Long masukkan jugak...
info tambahan...apa yg menarik di Tanah Abang....by level...
info bandung....by street...
info bogor....
n info thamrin city...by level....
sangat membantu kami...:)


antara scene menarik otw ke bandung...








kami sampai ke Bandung lebih kurang kol 8 lebih..
perancangan awal sampai2 jer terus menuju ke Parfum Collector di Jalan Kaliki..
tp time tu kedai perfume belum bukak lagi..
so terus arahkan pak supir bawak kami ke Pasar Baru..
wa.....
sampai2 tu....kedai baru bukak....
so amik peluang utk dptkan harga pecah telur...
first thing saya grab kat sini adalah Jubah....
beli kain pasang n telekung di lantai 4...
tp kat kedai 1st ni saya hanya grab sepasang jer....
hanya sepasang ada stok kain pasang yg saya nak tu...
terus Long ajak ke kedai kain pasang di lantai 2...
pegh....sampai sini...saya dah macam mabukk...
huuhuhu...waaaaaaaaaa....
banyaknya kain yg saya dah aim tu....
mcm2 kolor ada..
fenin2....dan kena cool......:)
huuhuhuuh....
pilih punya pilih n belek membelek...
almost 2 jam lebih saya spent masa kat kedai ni...
dan saya memborong 50 pasang kain sulam kat sini....
utk kengkawan...
utk diri sendiri
dan utk adik beradik n anak2 sedara saya juga..:)
puas hati betul la...
berjuta2 la saya melabur kat sini....
dan jumlah beg kitorang dr kedai ni adalah adalah 8 biji beg....
wa..byknya...tu blom campur ngan beg yg dr kedai2 lain....
dan tokey kedai offer utk tinggalkan beg2 tu kat kedai dia..
so kami boleh jalan lenggang2 kangkung utk pusing2 ke kedai lain...
wa....ini sudah bagus..
ibarat orang ngantuk disorongkan bantal la jadinya...
so kumpulkan sema beg2 kami...10 biji beg sema....
tingglkan kat kedai tu...
n lagi best..
dia siap offer nak deliver beg ke hotel..
tp hotel kami di jakarta sana...jauh maaaa...
so hantar ke van jer la nanti..
ooo...sangat suka....

habis jer shopping kain pasang ni..
saya terus lembik..
wooo...baru terasa kepenatan....
ronda2 lagi...
saya dah lupa ronda ke mana...hahahha
tp yg saya tau...
saya dah lapar time tu...

agenda lepas lunch adalah mencari makanan utk buah tangan....
saya beli pisang cheese, dodol n kacang bandung jer..
tak dpt nak pk yg lain...
mcm penat sgt dah time ni.....:)

dari tempat kuih2 ni..
terus naik tgkt atas utk solat...
alhamdulillah musola yg disediakan agak selesa jg....:)
boleh la duduk melepaskan rehat..
dan di musola....jumpa ramai sangat pelancong dr malaysia..hiihih..:)

lebih kurang kol 3 lebih kami keluar dr pasar baru...
terus ke Parfum Collector di Jalan Kaliki...
shopping perfume...
wa sangat murahhhh...
just name it....nak brand apa....
sema ada...
dan mutu perfume not bad la...
pakai pagi...sampai petang masih ada baunya....:)
van yg mengangkut kami...
pariwisata.....bas pelancong
dari Jalan Kaliki kami ke Toko Tiga..
terletak di Jalan Jend. A. Yani..
kat sini banyak jeans collection...
tapi saya tak merembat pun kat sini....
meninjau2 harga sahaja....
org malaysia pun ramai kat sini..
agak crowded n membahang sket...
dan bagi saya tak la murah sgt jeans levis di sini...:)


ke butik Anakecil
di Jalan Chimandiri....
hahaha punya la susah nak jumpa kedai ni...
mujo pak supir ni jenis yg rajin bertanya....
kalau tak sesat jugak la nak ke sini....
time kami sampai sini....hari dah agak gelap....
dan tak ramai org...
boleh la membeli ngan aman tenteram....

sebelum bertolak balik ke Jakarta kami sempat menjenguk ke Jalan Chempelas...
tp kali ni sema org dah tak larat nak keluar dr van....
meronda2 dari dlm van jer la....
meriah jugak jalan ni...
dan kalau nak cuba cari jeans boleh jugak singgah sini...
byk kelihatan kedai jeans sepanjang jalan ni
dinner di restoran padang otw balik ke Jakarta...
saya sudah penat time ni....
tak sabar nak balik bilik nak tdo....
posted by Mama Hakim @ 9:42 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home