" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Thursday, December 15, 2011

Menitis air mata seorang mama...

Al-quran As-Sunnah pegangan kami
Islam cita-cita murni
Allah matlamat kami
Akhlak mulia idaman kami
Kami harapan Ummah
Di Pasti kami diasuh...diasuh
Pasti....pasti berjaya
Pasti....pastikan cemerlang
Pusat Asuhan Tunas-tunas Islam...
Kami harapan Ummah
Di Pasti kami diasuh..diasuh
Pasti..pasti berjaya...
Islam..islamkan gemilang.....
Pusat Asuhan Tunas-tunas Islam...

ni la antara lirik lagu Islam Cemerlang Pasti Gemilang...
18 november lepas..
saya sempat menyaksikan majlis ihtifal Pasti Ehsaniah kg melayu subang..
wa....syahdunya hati saya bila mendgr secara live..
anak saya dengan penuh semangat menasyidkan lagu ni...
bersama rakan2 sekolahnya...
tertunduk2 saya...
tertunduk malu dgn para ibu bapa..
sebab tak semena2 air mata saya bolos jua...
ya Allah.....
perasaan yang tak dpt saya gambar dan tulis dengan kata2 di sini...
besar harapan anak2 kecil secomel itu...
hati dan jiwa mereka masih suci bersih...
kitalah bakal pencorak warna...dan lukisan jiwa dan raga mereka...
amanah dan anugerah terindah kurnian Allah utk kita para ibu bapa...
Ya Allah teguhkanlah diri mereka....
dan jadikan mereka pemberi petunjuk yg selalu diberi petunjuk..
amin...

walaupun majlis ihtifal begitu ringkas..
tp amat berkesan di hati saya...
dan saya rasa ibu bapa lain merasai sama apa yg saya rasa..
penuh pengisian..
terima kasih yg tidak terhingga saya ucapkan kepada
cikgu2 amirul...
tunjuk ajar dan ilmu yg diberikan untuk anakanda saya tidak terbalas dengan emas dan ringgit
sebagai galang ganti...
semoga cikgu2 mendapat ganjaran pahala yg setimpal di sana nanti...
amin....
terima kasih cikgu aida n cikgu yana...
ajarkan anak saya yg kecil tu sampai boleh baca ke iqra' 3...
berjaya hafal doa2 harian....
hafaz surah2 pendek....
dapat membaca dan mengenal huruf jawi....
certain arabic phrase...
bacaan dan perbuatan dalam sembahyang...
terima kasih cikgu2...
sedih sebenarnya nak tinggalkan sekolah tu utk sessi tahun depan..
tp saya harus akur..
moga skul yg saya pilih utk Amirul Hakim next year akan terus istiqomah
dalam menerapkan nilai2 islam dalam diri anak2 comel ni...
insyaAllah....

insyaAllah kalau ada kelapangan masa
saya akan upload kan gambar2 masa ihtifal ari tu...
sangat kesuntukan masa skang ni....
posted by Mama Hakim @ 10:05 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home