" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Wednesday, February 25, 2009

Balik Kg...

Minggu lepas....iaitu pada Jumaat malam...20/2/09
saya, abg saya dan dua orang adik saya urgently balik kg...
yer balik 4 beradik sahaja dr kl.....
dan saya bawak hakim balik sekali setelah requested by his papa...
n adik saya of course la bawak aqil n amirul sekali balik..
cuma abg saya tak bwk balik anak2 dia...

kami 4 beradik balik sebab...
condition mak saya....
whole week tu....mak saya tak boleh makan n minum....
n doc decides utk guna tiub wayar utk bagi susu kat mak thru saluran hidung....
sebab since dia tak leh minum tu kakak try bagi air guna kapas...
tp asik tersedak jugak.....
plan asal kami plan nak suh doc bagi drip air jerk...
tp....doc tu cakap....saluran darah mak halus.....
so terpaksa la guna saluran idung utk bagi mak susu....
n....mak pong tak byk celik mata dah la ni....pejam jerk.....
sedih tgk keadaan mak saya tuh.....
x sanggup nak tgk pong yer jugak.....dengan wayar berselirat kat idung lagi...
sabo jer la.....tp setakat mana la kesabaran saya ni...
bila tgk keadaaan mak saya mcm tu......bercucuran jer la air mata...
setiap kali selepas solat saya akan titipkan doa utk mak saya....
pohon diberikan kesihatan dan sembuhkanlah penyakitnya....
itulah antara harapan saya yg bergelar seorang anak kepada mak saya......
saya yang mengharap sebenarnya.....yer la..dah berharap dariNYA....
tp saya takkan putus asa.....demi mak saya......

sebenarnya....keadaan mak agak teruk ni bermula pada ari besday hakim ari tu...
masa tgh mkn2 laksa tuh..
saya calling2 kakak kat kg....biasalakan nak bertanya kabar..
saya dgr sore kakak sedih jerk..walaupong saya tgh borak2 lawak ngan dia....
pas tu kakak cakap....
"dik.....mak tak baper molek ni"
"bla....bla....bla....bla..."
kebetulan masa tu adik saya yah ada sekalikan..
dengan linangan air mata saya ckp kat yah "mak tak sihat"
n terus dail no. call adik badik lain...
seyes...malam tu saya langsung tak boleh tdo....
asik tingatkan mak saya jerkk...susah ati, riso..sema ada la......
rasa nak blk kg tang tu gak....
susahkan duduk jauh ngan parents ni.....itu la....
rezeki kami di sini......
saya nak amik cuti pong....paham2 jer la....saya baru jer masuk kija disitukan....
so terpaksa la blk wiken walaupong cuma dapat bermalam semalam jer dikg...
penat lelah belakang kira ler...

pendekkan citer ler....
saya blk kl ptg ahad aound kol 4.30 ptg bertolak dr kg..
saya rasa syahdu sungguh ptg tu...
sebabnya....hakim saya....
dia biasanya tak mo rapat n kiss nenek dia...
apatah lagi nak duduk lelama dlm blk nenek dia tu...
tp ptg tu.....sebelum bertolak saya bwk hakim jumpa neneknya...
hakim elok jer cakap...."nek do"....(nenek tdo)
then saya suruh dia kiss nenek...saya suakan mukanya ke dahi neneknya...
dia langsung tak nangis.....
n....saya panggil mak saya...suh dia bukak mata....(walaupun dah tak nampak)
saya cakap.."hakim ni mak...kami dah nak balik kl dah ni"
mak saya kasik respons lagi.....terus dia genggam tgn hakim tak mo lepas....
hakim ok jerkk...asik cakap "nek do....nek kit"
saya amat terharu time tu.....sebab ntah ler..
susah saya nak taipkan kat sini.....

dan sekarang fikiran saya selalu mengimbau kenangan saya berpantang hakim dulu...
mak saya selalu mintak bawakkan hakim ke tempatnya....
mak dah tak leh jln dah.....tgn pong boleh gerak sebelah jer masa tuh....
dia cakap dia nak jaga hakim....
so saya letak hakim dlm bouncer....angkat hakim kat blk mak saya....
dengan sebelah tgn yang masih yg masih berfungsi mak saya henjutkan bouncer hakim tu.....
n mak saya ni...satu dianya rutin utk cucu dia....
dia akan sapukan dahi cucunya dengan tgn dia....
petua katanya...nak kasik dahi nampak elok terbentuk....jgn jendul sgt....:)
alhamdulillah saya berpeluang berpantang di kg dulu...
utk 2nd baby bulan 8 ni....
saya lom decide nak pantang di mana.....

okla...tak mo sedih2..baca entry saya kali ni.....
jom layanz gambo lak......





posted by Mama Hakim @ 8:50 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home