" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Monday, March 14, 2011

@ MATTA Fair

Event: MATTA Fair 2011


Venue: Tun Razak Hall, PWTC


Date: 11-13 Mac 2011




Jumaat lepas saya sempat meluangkan masa


untuk ke MATTA Fair 2011


saya amik time off selama 2 jam 15 min pada hari tersebut..


disebabkan hari jumaat...


kiranya saya boleh amik half day la gitu....


saya pernah post kat wall fb saya berkenaan saya amik time off ni..


then ada lak sahabat saya duk reply n comment...


bunyi dia lebih kurang mcm ni la...


'kalau ya pong nak buat benda tak elok tak yah la bagi tau sema org"


aik saya jadi pelik n keliru baca comment tu....


adakah time off tu perkara tak baik??


salah ke amik time off....


atau kat opis sahabat saya tu tak de istilah time off....


atau istilah time off opis dia lain dgn opis saya punya kut...


saya agak2 la....


scenario time off di opis atau jabatan saya adalah halal....


kerana bagi pegawai yang berhajat utk mengambik time off perlu melalui prosedur yang sah..


di mana...kena isi form utk permohonan time off...


kemudian permohonan tersebut akan disokong oleh immediate bos kita...(dlm kes saya ketua unit saya la...)


immediate bos dah sokong baru la bawak application form tu ngadap pengarah bahagian saya plok...


2 org bos dah sign...


maknanya lulus la permohonan time off kita tu...


dan utk makluman....


time off akan dipertimbangkan berdasarkan jumlah sumbangan masa yang telah disumbangkan oleh pegawai...


contohnya pegawai ada bekerja pada hari minggu (sabtu n ahad)


so masa hantar borang permohonan kepada 2 boss ni..


kita kena kepilkan sekali salinan punch kad kita sebagai bukti dan hi litekan sekali...


sekian tarikh dan masa kita ada melakukan sumbangan masa...


dan time off kitakan ditolak dari situ.....


lebih kurang kita nak redeem masa yang telah kita contribute utk jabatan...


so...oleh sebab itu...time off tu jadi halal...


dan bagi saya tak salah nak amik time off n uar2kan!!!...


bukan benda salah pong kan...




huuhuh


panjang lebar lak story2 pesal time off ni..


tak per....anggapla satu ilmu....n wajar dikongsi bersama bg yg tatau....




okla berbalik pada kisah saya n MATTA fair...

memang sengaja amik time off nak semata2 nak ke sini..

sebab kat sini boleh dapat pakej perlancongan yang menarik...

dan yang penting murah dan selesa....

bertepatan ngan bajet n poket kami....



incik papa q utk beli tiket..

fyi incik papa memang cuti full day ari tu...

walaupong opisnya memang kat pwtc pong..

tak mau ngelat2 ponteng2 tau...

keberkatan dlm mencari rezeki itu penting..

rezeki yang kita dapat nak bg makan anak2....

seboleh mungkin kita usaha utk memberikan zuriat kita rezeki yg halal....insyaAllah

kerana dengan rezeki kita tu la akan menjadi darah daging dlm diri anak2 kita....

ops...stop....ada ceramah la plok....

dan si abang pong ada..


plan awak tak mo ajak dia...


nak dating berdua jer ngan incik papa...


tp...pk2...apa salahnya ajak dia....


diakan dah besar...


dah boleh jalan sendiri....


uwaaaaaaaaaaaaaaa....tp blom jer masuk dlm hall...


dia dah requested ngan incik papa...nak dukung....


lahaiiiiiiii abang...o abang....

kami di salah satu booth

booth yang menarik minat kami utk membeli vouchernya...


n mr dino ni pong ada...

promo utk Pusat Sains Negara...

bleh bergerak2 ni....

n last sekali kami bergambar ngan buah2an segar ni...

suka tgk...sebab diorg deco ngan buah yang real...

ni booth promo percutian ke taman pertanian desaru tak silap....

overall summary dr MATTA fair ni...

bagi orang yang suka bercuti n jenjalan cari mkn anak beranak sesuai la datang....

sebab memang berbaloi2 la.......

nak bercuti local???

ober the sea????...sema ada...sediakan duit saja...:)

pakej paling murah yg kami jumpa ari tu rm8 per head @ A famosa resort...

see murah sangat kan......:)

tp incik papa tak mo amik pakej tu sebab tahun ni dah 2 kali kami bercuti di Melaka..

dah2 la tu kan....kita tgk negeri lain lak....

n ada kawan saya g sana...

dpt penginapan free @ swiss garden hotel....

sebab dia duk dengar talk diorg selama 20 min...

saya malas nak dengar n agak nak rush petang tu...

try la ke sana nanti....

posted by Mama Hakim @ 8:38 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home