" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Thursday, October 9, 2008

2 Syawal





Raya ke 2....hanya beraya di rumah papa kat Pontian...sebab raya ke 2...turn semua kaum kerabat nenek dr Parit Baru dtg beraya ke Parit Sikom...so keluarga di Parit Sikom standby duk rumah jer la...masak2 apa yang patut....tahun ni mak long masak mee kari....nenek masak rendang...kuah lodeh pong ada rasanya..n desserts sekali......first family yg datang keluarga pak long....pak long balik...keluarga cik ron lak sampai....then family cik manap...n nenek sema dtg...berkumpul sampai ptg la.....hihihi..yang best hakim dpt duit raya dr cik aliff..umo 7 tahun....setelah dicabar oleh cik amin.....kakaka..lawak la alif ni...hakim suka kawan ngan cik alif...siap gelak2 bagai alif buat lawak kat dia.....
Petang tu selepas famili dr parit baru blk beraya dr rumah..kami pong ke luar beraya ke Air Baloi...rumah x mate papa @ UTM dulu...uncle farid....hihiihi....lawak la dia ni...raya dulu jumpa kat umah atuk belah ayahnya kat kg lain...masa tu hakim dlm perut mama lagi...tahun kami beraya kat umah atuknya belah mak lak....tahun lepas kami tak sempat beraya ngan depa...sebab depa balik sawarak....wifenya org sarawak sana....n biasanya uncle farid datang beraya lak kat umah papa...tp tahun ni tak sempat..sebab raya ke 3 kami dah nak bertolak balik ganu....
Bertolak dr Air Baloi...kami ke pontian lak..mama plan nak ke econsave...sebab berkenan ngan satu bekas kuih kat rumah cik Elly....risik2...cik Elly ckp tu beli kat econsave jerkk...berkenan sebab bekas kuih tu plastik tp nampak mcm kristal gitu......bekas kuih kat rumah tu kaca..so rasa tak sesuai la skang ni...my hakim nanti nak mkn kuih raya senang...hihiih....tp sampai econsave mama ingat econsave ada kat subang...so beli kat subang jer la...
Then...kami bertolak ke parit selangor lak....beraya umah opismate mama.....kak fizah n abg hairul.....husband n wife satu opis ngan mama....hiihih..kebetulan sungguh..lak tu...ayah abg hairul...kenal lak ngan family papa....n ada bau2 bacang gitu la...so dpt la jumpa famili abg hairul kat sana...hiihihi....:) then...bertolak dr parit selangor...balik rumah nenek...nak packing baju lak....esok nak balik ganu....:)

Labels:

posted by Mama Hakim @ 3:43 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home