" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Tuesday, October 11, 2011

Wiken Stories

wiken minggu ni agak tidak seronot

kerana anak2 adalah tidak sihat...

hot fever!!!!

pagi sabtu adalah angkut diorang bawak g Tawakal Hospital..

abangnya yg sangat tidak berdaya..

asik mintak baring jerkkk
adiknya yg boleh tahan aktif lagi....


sebelum masuk jumpa dr. sheila

nurse dah amik bacaan suhu badan...

demam lagi...dan agak tinggi jugakk..

terus dua2 kena masuk ubat montot...!!!!


dan result selepas jumpa dr...

both of them lung ada wheezy...

have to take neb 4 hourly...

antibiotik for 5 days..

singulair 7 days....

dan adiknya kena pi check up lagi ari khamis ni....

arap2 tak perlu admit la ye dik..

moga anak2 mama ni diberi kesihatan ynag baik dariNya...



usai urusan di Tawakal

terus cari tempat lunch...

jom kita g restoran anis puteri di pantai dalam..

mujo tak ramai sangat org...

tgk makanan sema dah licin..

sebab sema org dlm kelaparan okehhh

dan sebelah petang tu..

si abang di serang demam panas lagi sekali...

dia nampak mcm resah gelisah

"mama, pipi abang panas, perut abang pong panas"

ooo....saya rasa badannya..

memang panas pong..

terus amik termometer..

39.8!!!

cuak plus gabra jadinya..

terus bukak bajunya...jaram ngan air sejuk...

luckily...ada kengkawan sarankan suh berjaram ngan air asam jawa, air daun bunga raya atau air lidah buaya....

tp saya guna air asam jawa jer la paling senang..

alhamdulillah turun suhunya..

tak perlu saya masukkan ubat montot.....

riso....

tqvm yer kengkawan yg prihatin....

dan malam td...

amsyar la plok kena demam panasnya....

jaram2 tak mo turun tempnyer...

so solutionnya terpaksa masukkkan ubat montot...

sebab temp dah naik tinggi...

dari 38.4 ke 38.9..

dah bg mkn ubat tak mo kurang jugak....

abg rahim pesan 38.6 tu dah boleh bg ubat montot..

panas dah tu..

bahaya....

boleh melumpuhkan sistem saraf kalau panas sgt2 ni.....

memang riso saya kalau anak2 demam panas ni..

dan mlm td tak boleh tdo sgt pong..

tdo2 itik jerkk..

arap2 saya ok kat opis ari ni....

sebelah petang setelah demam hakim agak kebah..

dan beliau dah boleh layan games...

saya mula memasak di dapur....

yeah...laksa johor in da haus..

pes time wat sendiri laksa johor ni..

selama ni pandai makan jerkk.....:)

posted by Mama Hakim @ 7:55 AM  

1 Comments:

At October 12, 2011 at 11:13 AM , Blogger wan habibah said...

  mmg musim skrg ni..... hihihi.. salam kenal.. jom jenguk2 n follow blog saya jugak.. baru berjinak2  

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home