" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Monday, October 10, 2011

Singulair

ni namanya singulair oral granules....

saja nak share kat sini...

ubat ni saya dah kenal since 4 years ago...

sampai la ni masih keep together ngan singulair ni...

sebab amsyar pong ada athma jugak

saya pernah tanya paeds diorg apa fungsi singulair ni...

yg saya faham melalui penerangan beliau adalah untuk cairkan phlegm..
dan singulair ni jugak boleh hilangkan bengkak pada saluran udara dalam lung penghidap athma

gitu jer la yg saya paham..

saya bukannya arif sgt term2 medicine n pharmaceutical ni...

nak paham lebih2 korang leh refer sini....

meh saya copy pastekan

utk rujukan bersama...

"Singulair is a prescription medicine use to prevent asthma attacks, for long term treatment of asthma in adults and children 12 months and older. and for reflief symptoms of indoor and outdoor allergies (outdoor allergies in adults and children as young as 2 years and indoor allergies in adults and children as young as 6 months)."


melalui pengalaman saya

singulair ni agak susah nak dapatkan di klinik2 biasa....

kat pharmacy pong susah jugak...

paeds clinic & pharmacy yg agak besar insyaAllah ada...

tp regenya agak tinggi jugak la...

satu sachet ni almost rm7...4mg

satu kotak ada 28 sachets.

so total up adalah rm196.00 utk sekotak

sekian info kesihatan berkaitan singulair!!!
posted by Mama Hakim @ 8:08 AM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home