" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Friday, June 3, 2011

Corelle n Corningware Warehouse Sales

ari ni saya cuti...
yeay semata2 nak g sales ni...
@ atria...
tahun lepas memang sales ni tak der...
so tahun ni tertunggu2 sgt la....
sejak 5 tahun lepas saya tak pernah miss sales ni..
must go....have to go..
rugi kalau tak pi...
bagi saya la....:)

sema set corelle yg saya ada
sema saya beli kat sini...
sebab saya rasa memang berbaloi la beli kat sini....
so far dah ada 5 set pinggan koleksi corelle...
pinggan pyrex 2 sets...
n pyrex ware to serving with cover tu pong di sini jgk la tempat saya belinya...
corningware 2 bijik tu pong saya beli kat sini..
next time saya nak grabbed corningware lak...
nak tambah set corningware lak...
cukup2 la dah pinggannya tu....
sementara masih 4 beranak ni....
set vision saya tak beli sini...
saya beli kat rantau panjang sana.....hiihih...

td sempat snap2 gambo...
jom tgk gambo2 kat sana....
n saya akan details bagi harganya sekali setiap items yg saya grabbed..
nanti senang nak buat rujukan di masa akan datang....:)

lepak sambil baca magazine dulu sebelum atria di bukak...
kol 10 baru bleh masuk dlm shopping complex ni.....
cari kedai2 melayu yg berdekatan nak lepak tak dok la plok...
duk jer la tepi ni....:)
owh beratnya aliff ni...
terpejam2 mata mak ndah riba aliff erkkk..
bawak budak giant ni td..
sebab bbsiternya tadak..
balik kg....
mummy dia terpaksa la bawak dia sekali...
tqvm aliff kerana tidak mengamuk n behave good jer td...
muah...muah utk alif bam....bam ni...
dlm kol 9.50 diberi kebenaran masuk ke dlm atria....
see.....dah ramai yg tunggu kat depan pintu masuk ruang tempat jualan gudang ni....
kakak n makcik di depan kami..
pakcik tu pong beria sgt nak hungga ke dalam...
set corelle 16 pieces...
only rm199..:)
see murah kan....
kat tempat lain mana nak dapt corelle dengan harga mcm ni wes.....
barang saya banyak..
n tak larat nak bawak semua...
luckily ada assistant diorg tukang hantar barang2 terus ke bonet car....
amat memudahkan customer..
good....good....i like....:)
jadi saya tidak la sangat terbeban ngan barang2 tu....
saya bawak satu plastik jer la...
barang2 setelah dimasukkan ke dalam bonet car.....
tada.....dah sampai rumah.....
time tu belek n buka...
sebenarnya kat sana...
sebelum kita bayar....
kita kena pergi ke kaunter checking...
utk check barang2 yg kita beli ni betul2 tiada yg rosak...
yg dalam kotak sema staff dia bukak la dulu...
n kita cek sesama ngan dia...
kalau kita puas hati bleh proceed utk bayar di kaunter pembayaran....
serving plate pyrex...
pinggan nasi pyrex...
n piring pyrex....
pyrex items yang kolor itam putih tu.....
beli utk tambah stok yg dah ada.....
tp pinggannya ada sebijik jer td...agak frust di situ...
tp amik jugak la satu tu pong...hahhaha....
piring pyrex tu...yang saya susun kat paling atas tu only rm4 sutir....

pas tu ada set corelle yang dalam kotak tu kan...
2 set tu...
saya amik set plain...
only rm199 sekotak / 16 pieces....
set plain sennag sket nak matchingkan....ngeeee..:)

pas tu saya beli jugak loose items corelle...
4 bijik....
mangkuk hidang n pinggan hidang...
nanti saya citer rege dia yg ni ekrkkk...
sebab saya ada snap gambar satu2....

pas tu saya beli jugak...
kuali pyrex yang stainless steel ni..
only rm49 sutir....
bleh la bakar ayam n ikan guna kuali ni...:)
tidak melekat....
ni roper close up set corelle plain saya tu.....
pestime jumpa set plain ni..
biasa jumpa yg munga2...abstrak....
pinggan hidang corelle yang ni cost me @ rm39 sebijik...
pinggan hidang square corelle ni rm 32 sebijik
corelle serving bowl ni rm 37 sutir...
saya telangkupkan..
sebab nak tunjuk munga dia..
sama ngan bunga set corningware saya....
mangkuk hidang square corelle ni....rm42 sutir...
pinggan pyrex ni rm9 sebijik...
pinggan serving pyrex ni rm11 sutir...

insyaAllah kalau ada rezeki
n panjang umur...
tahun depan leh g lagi...:)
posted by Mama Hakim @ 10:14 PM  

4 Comments:

At January 24, 2012 at 11:09 PM , Blogger farz zull said...

  wahh, banyaknya borong set pinggan mangkuk...;)  

 
At March 14, 2014 at 3:29 PM , Blogger Aznie Ruslan said...

  ada no tepon kedai kat sana x? cadang nk g memborong gak nty..hihihi  

 
At December 23, 2014 at 2:50 PM , Blogger Unknown said...

  kat mana nie.. dan sales bila, macam mana nk tahu ada sales

  

 
At February 8, 2015 at 7:41 PM , Blogger Unknown said...

  Boleh promot set pyrex saya tak?cuba add fb saya..tonny cool  

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home