" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Monday, January 17, 2011

Meng"el"kan diri

ari ni mode cuti paksa..
n feeling feeling jadi nurse yang bekeng...
caya la bekengnya tu....
ari ni setiap 4 jam kena bg neb utk 2 hakims...
setiap 6 jam kena bagi paracetamol syrup...
setiap 8 jam kena bg rhinatiol...
petang2 kena bg antibiotik....
masuk mlm sket kena bg singulair...
both of them dpt ubat yg sama...
cuma dosnya jer yg berbeza..
tu yg feeling2 jadi nurse gitu ari ni....
ni pong ekceli dah tiba masanya utk bg neb utk 2 hakims..
tp 1st hakim masih tdo...
takmola bangunkan dia tdo...
nanti tak puas tdo ngamuks la plok....
tunggu la dia bangun sendiri....

ni budak kecik ni ari ni ekseng pegang sendiri neb..
sebab mama dia sudah "jek" baik dia....
n dia tgk abg dia buat dulu...
n mama puji abg melambung2....
owh....dia tak boleh kurang dr abg....
apa yg abg dia nak..dia pong nak..
tu yg pg td..terus menyerah diri pergi neb.....
tak yah kejo2 n bungkus2 dia utk neb..
senang kija mama....
psiko sket dia...
terus pegang neb sendiri...n bangun2 sambil ber"neb"
good boy la.....so sweet dear....:)

progress diorg??
demam abg....alhamdulillah so far ok..
lung wheezy pong dah kurang...cuma ada lagi batuk2 tu...
adiknya si amsyar..
huuhuh bikin riso...
mlm td still hi fever...
bg paracetamol pong mcm tempnya tak mo turun jgk...
continuosly hi jerkk...
so dlm kol 3 am td papa decided to use Voren
yer la riso gak takut kita terlena tdo...
badannya panas kita tak sedar...
kalau sedar boleh jaram2 kepalanya...
sori dik....have to la guna ubat montot tu....
tp alhamdulillah ari ni tadak demam dah 2 hakims tu..
cuma adiknya tu his lung sound wheezy also....
batuk pong yer...
rasanya sebab dia tak reti duk diam kut..
abg ni berhemah sket budaknya....tak lasak mcm dia...
rest cukup...
dia...mana reti nak restnya....
dlm kepala main..main..main..sema benda nak jdkan menan dia....
arini last day bg neb....
mm..arap2 dah okla esok tu...
amin...

ok abgnya pong dah bangun tu...
nak jd misi sat lg ni...
bg neb utk abg dulu...
pas tu adik lak...

posted by Mama Hakim @ 4:37 PM  

1 Comments:

At January 24, 2011 at 2:30 PM , Blogger Wallcraft said...

  I just came across your blog and wanted to say that I've really enjoyed browsing your blog posts.

I believe your reader's might be interested to have a free wall decal to decorate their kid's room. Am doing a lucky draw right now and your reader can win a FREE beautiful wall decal of their choice from our latest catalogue.

For more info, pls visit http://www.wallcraftstore.com/  

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home