" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Thursday, December 4, 2008

Balik kg..

yup....kami plan nak balik kg esok pagi..
naper nak balik gak??/
sebab....seorang ibu.....
alasan mama itu cukup solid utk mama nak blk kg gak...

ekceli semalam dr tak bagi mama travel gak....
tp selepas jer dia kuo statement tu....mama pong cakap...
saya kena balik gak doc....mak saya makin tak sihat..
saya bukan blk nak beraya sangat...
mama boleh beraya kat kl ni....
tp nak balik menziarahi nenek hakim...
n saat mama mentioned kat doc macam tu..
sempat lagi air mata mama berlinang....
time tu perasaan mama tersepit sgt....
dugaan sungguh la...
sebab mama memang nak blk tgk nenek hakim,,,
dah terbayang dalam kepala ni jumpa mak..
last mama jumpa mak raya aidilfitri ari tu...
so mama patut balik gak...
tp keadaan mama skang sungguh tak sesuai utk travelkan....
mama tau.....tp....hati seorang anak....rindu sangat kat makk...
so doc pesan jer la....pesan kat suami drive keta elok....
alaskan tempat duduk keta ngan kusyen yg lembut sket...
jgn drive laju2....banyak kali benti rehat...
if anything happen on the way tu..cepat cari spital or klinik berdekatan...
n doa byk2...semoga everything ok..
sebab mama nak blk pong dengan niat yang baik....
menziarahi org tua.....insyaAllah dipermudahkan segala urusan tu..
doakanlah saya selamat balik kg...n blk ke kl blk.....

kebetulan dah cakap pesal mak saya tadi kat sini kan...
saya hapdetkan ler sekali perkembangan kesihatan mak saya skang ni...
mak saya makin lemah skang ni...
langsung tak leh duduk dah..makan n minum pong dlm keadaan baring jer dah...
last week atuk hakim kol....
dan seperti biasa....saya akan tanya perkembangan mak..mak cam ner...
ayah cakap mak tu dah lemah dah.....masa ayah kol tu muka mak macam naik sembab....
n ayah pong sekarang malam2 dah tak do kat rumah dah...
g tdo umah kakak..sekali ngan mak....
ayah rasa macam tak konfiden nak tinggalkan mak memalam...
so mama dgr pong diam jer la..tak per la ayah...
kami balik raya haji kek g la....
abg mie pong kol mama....ckp pesal mak...
negatif feed back gak mama dpt...
pesan abg mie....kita kena tabah jer la.....
n kita kena terima la hakikat ini.....condition nenek amat tidak memberangsangkan....
mmm.....mama diam jer la..tak mampu nak cakap apa.....
tadi mak teh pong msg mama..
mak teh dah blk kg awal2 lagi..cuti sekolahkan...
mak makin kurus.....mak dah tak bangun dah.....
hati mama ni melonjak2 nak blk tgk mak....
n setiap kali mama nak balik kl....
hatinya selalu terdetik...
adakah hari ni hari terakhir mama dapat kiss n peluk...n usap2 mak alive.....
selalu pk macam tu......
tp mama nak nenek ada sokmo dalam keluarga kami....
Ya Allah....hamba mu ini berharap sangat.....
aminnnnn......
posted by Mama Hakim @ 3:15 PM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home