" You're my heart, You're my soul, You're my everything...PAPA N MAMA :) "
Hakim Birthday
Thursday, November 22, 2007

nenek...



Semalam petang mama dapat msg dr aihim aka abg mie...aihim ckp Hospital Kuala Terengganu nak operate rahim nenek 27 nov ni untuk buang ketumbuhan kat rahimnya...BUT at the same time nenek have appointment at HUSM Kubang Kerian, so HKT decide to discuss again abaout the operation on 2 Dec.....mama tatau nak ckp ekceli....hati ini hepi or kecewa bila operate tu kena postponed...sebab mama takut sgt nak hadapi saat2 menakutkan itew...hepi mungkin sebab nenek lambat lg operate...tp mcm tak puas hati gak.....sampai bila nak simpan menda tu dlm rahim nenek....tu la...tak keruan mama...berkecamuk sema.....sesungguhnya mak mama itu kesihatan nya sekarang mcm tak stable......tp semua Tuhan yang Maha Berkuasa ke atas makhluknya....Kulli Syai'in Qodir.....


wateva pong....Ya Rabb...Ya Khaliq..Ya Hayyum....Ya Qayyum...Ya Zal Jalal Li wal Ikram....berikan lah kekuatan kepada nenek Hakim...mak....untuk menghadapi dugaan dan cubaan dan ujian duniawi mu ini...semoga pembedahan itu berjaya....dan selepasnya dalam tempoh rawatan itu....berikanlah kesihatan kepadanya...sembuhkanlah penyakitnya....kami anak2 hanya mampu berusaha berubat dan berdoa utk mu mak...semoga mak cepat sembuh...tawakal alau Allah....rabbir fir li waliwalidayya warhamhuma kama rabbayani sorira..wali jami'il mukminin na wal mukminat til ahya i minhum wal amwat...birahmatika ya arhamarohiminnnn......walhamdulillah hi rabbil alamin....aminnnn......


dan dikesempatan ini juga mama nak ucapkan bukan setakat ribuan n jutaan, tp yg tak terhingganya terima kasih teristimewa buat aihim n cik liza sekeluarga, aiteh n mak teh na sekeluarga, aimat n mak su na sekeluarga..aicik (yang selalu tdo ngan nenek, terpaksa bangun tgh mlm utk tuko diapers nenek)....mak ngah n ayah ngah sekeluarga...kerana selalu berada disamping nenek di kampung nu....sekarang nenek kat umah mak ngah.....tq so much ayah ngah aka abg lah...kerana sudi membenarkan seorang ibu mertua yang uzur n sakit menumpang di rumah kalian tu....kakak yang selalu mendengar luahan hati nenek.....dgr jer la kak....layan la nek tu selagi dia ada disamping kita ni......kalian sema yang dekat ngan nenek, melayan kerenah nenek, ulang alik ke HUSM bawak nenek check up, carikan ubatan alternatif utk nenek, yang penting selalu bwk blk cucu2 utk bermain ngan nenek...terima kasih byk utk abg2 ku n kakakku....peranan n tanggungjawab kalian amat besar...sesungguhnya tiada ucapan yg setimpal ngan jasa kalian itu...hanya mampu ckp terima kasih....kami yang berada di perantauan ni....mcm ayah long, mak de, mak teh, n termasuk jugak mama...buat setakat yang boleh dalam jarak jauh.....insyaAllah kami tak kan abaikan tanggungjawab sebagai seorang anak terhadap ibu....jika nampak mcm terlalai tu..tlg la ingat2kan...mak kita kan...saper tak sayang mak???
posted by Mama Hakim @ 9:16 AM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home